Sluiten
Diensten
Menu
Sluiten

Coran Smulders: “Bij de reparatie van een poort is snelheid belangrijk”

“Ik heb altijd ketting- en hangsloten in de wagen liggen voor als een poort niet meteen op slot kan. Zo hoeft de klant zelf niets te regelen. En dat wordt gewaardeerd.” Coran Smulders werkt al 30 jaar bij Heras, maar niet altijd in zijn huidige functie: “Ik doe het opnemen van schades denk ik al 15 jaar. Daarvoor was ik Uitvoerder. En ik ben begonnen als Expeditiechef. Ik ben nu dus Schade-expert. Hiervoor neem ik schades aan poorten en hekwerken op. Maar ik doe ook de renovatie en het opknappen van hekwerken. En ik geef advies. Bijvoorbeeld als klanten een hek beter kunnen vervangen. En als ik bij een buurman van een klant zie dat er iets met het hek is, loop ik even binnen om mijn kaartje achter te laten.” Coran heeft het druk en geen dag is hetzelfde.

Alles draait om snelheid bij buitenbeveiliging

“Snelheid is een heel belangrijk punt voor een klant. Bijvoorbeeld bij een storing. De poort functioneert niet en als het om een logistiek bedrijf gaat, willen zij natuurlijk onmiddellijk geholpen worden.” En daar word je het vaakst voor opgeroepen? “Niet alleen dat. Het kan ook gaan om een hekwerk waar ingebroken is. Dan moet er iemand komen om het hekwerk te repareren. Vaak komen inbrekers namelijk weer terug. Zo’n gat is een indicatie dat ze zijn komen kijken of er wat te halen valt. Ik wijs de klant dan vaak op alle mogelijkheden zoals een ander inbraakbestendig hekwerk of bijvoorbeeld detectie. Ook hier geldt: snelheid is het belangrijkste vind ik.” Gelukkig hoeft Coran niet altijd te haasten.

“Ik word meestal voor storingen gebeld. Het kan ook zijn dat een klant vraagt of je zijn hekwerk een keer langsloopt en dan kom je vaak schades tegen. Het verschilt dan of een bedrijf een hekwerk vooral als functioneel ziet of als onderdeel van hun uitstraling.” Wat is het verschil? “In het tweede geval is het natuurlijk belangrijk dat het er snel weer goed uitziet. Voor een hek uit het zicht is het weer belangrijk dat gaten snel gerepareerd worden. Want die locaties uit het zicht zijn vaak weer interessant voor inbrekers.” 

reparatie_poort

Een hek om op te knappen

“Mijn advies voor een beheerder van een hek is: maak zelf ook regelmatig een ronde. Bij schooltjes zijn er vaak problemen. Kinderen maken vaak dingen kapot. Als ze het hekwerk vrij houden van begroeiing hebben ze goed zicht op wat er gebeurt. Regelmatige controle van de poort is ook slim om te doen. Is er bijvoorbeeld niemand tegenaan gereden? Is er slijtage aan kabels of loopwielen?” Deze controles leiden soms tot nieuwe opdrachten: “Een klant belt weleens dat ze het hek opgeknapt willen hebben. De Binnendienst maakt hiervoor een opnamebon en dan rij ik langs. Samen met de klant maak ik dan een ronde langs het hekwerk voor het maken van een offerte.” En die offerte moet er natuurlijk degelijk uit zien.

“Klanten willen vaak een uitgebreide offerte. Wij doen dat altijd zo volledig mogelijk met een tekening erbij en een calculatie met uren en onderdelen. De Binnendienst maakt daar vervolgens een offerte van.” En als ze wat bijzonders willen? “Het kan ook zijn dat ze meerdere offertes willen., Bijvoorbeeld als de klant voor een betere oplossing wil gaan omdat ze daar behoefte aan hebben of omdat ik ze dat adviseer.” En dat gebeurt steeds vaker.

“Er zijn klanten die extra beveiliging willen, zoals een ander type hek. Dit zie je vaak wanneer er de afgelopen tijd veel inbraken hebben plaatsgevonden.  Het kan ook naar aanleiding van een eis vanuit de verzekering omdat de klant zich anders geconfronteerd ziet met een hogere premie. De afweging van de klant is dan: weegt de investering in het hekwerk op tegen de hogere premie?” En dat verdienen ze terug? “Ja het werkt wel: zodra wij een hek bijvoorbeeld onder stroom hebben gezet, wordt er minder ingebroken.” En dat is uiteindelijk toch waar het Coran om gaat: dat de klant zich veilig voelt.

Heeft u vragen over een schade of storing aan uw installatie? Neem dan contact met ons op.

Coran_klein

Coran Smulders