Sluiten
Diensten
Menu
Sluiten

Kevin O’Grady: “Relaties voor het leven opbouwen”

Wat voor werk je ook doet, zorg dat je het met plezier doet. Deze wijze les kreeg de Ierse vertegenwoordiger Kevin O’Grady (58) van zijn vader toen hij begon met zijn eerste baan. Inmiddels werkt hij alweer 26 jaar bij Heras UK. ‘Ik voel me goed op mijn plaats bij Heras.’

Als vertegenwoordiger is O’Grady dagelijks bezig met het opbouwen en onderhouden van klantrelaties. ‘Ik kom onder meer bij aannemers, architecten en directies over de vloer. Het gaat hierbij veelal om vervolgopdrachten. Ik adviseer en denk mee over de beste oplossingen. Vaak word ik al in een vroeg stadium bij een project betrokken en verzorg ik bijvoorbeeld een presentatie voor architecten.’

Van vader op zoon
De vertegenwoordiger is trots op de waardevolle contacten die hij in de loop der jaren heeft opgebouwd. ‘Bij een aantal familiebedrijven waar ik al jarenlang kom, is de leiding overgegaan van vader op zoon. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je vervolgens ook zaken gaat doen met de opvolger, maar dat loopt allemaal naadloos in elkaar over. Het is mooi om te zien dat de band tussen Heras en die bedrijven blijft, zelfs na een overname.’

Luister naar de ander
Praten en luisteren zijn twee belangrijke aspecten in zijn werk als vertegenwoordiger. En daar is hij naar eigen zeggen goed in. ‘Het lijken misschien kleine en simpele vaardigheden, maar ik heb in de loop der jaren ontdekt dat een heleboel mensen eigenlijk helemaal niet luisteren naar de ander. Of ze kunnen niet op verschillende niveaus communiceren. Ik kan met  iedereen binnen een organisatie een gesprek voeren; van schoonmaker tot directeur.’

Kiezen voor betrouwbaarheid
Wat Heras onderscheidt van andere aanbieders is het brede aanbod. ‘Voor negen van de tien vragen van klanten heb ik dé oplossing’, aldus O’Grady. ‘We zijn met onze hekwerken, poorten en beveiligingsoplossing misschien niet altijd de goedkoopste, maar dankzij onze betrouwbaarheid kiezen veel mensen toch voor ons. Afspraak is bij ons echt afspraak en klanten weten dat. Als ze een order plaatsen en ze hebben het materiaal over drie weken nodig, dan leveren we dat ook op die datum.’

Nieuw management
Hoewel O’Grady al flink wat jaren meedraait, ziet hij nog volop uitdagingen als het gaat om zijn rol binnen de organisatie. ‘We hebben bij Heras UK een nieuw management. Dat betekent investeren in het opbouwen van een band met je nieuwe leidinggevenden. Maar dat geldt ook andersom, want het management moet ons ook leren kennen. Daarnaast is mijn doel om het merk Heras verder uit te bouwen en dat met evenveel plezier te blijven doen als de afgelopen jaren.’

Wijze les
O’Grady is na 26 jaar nog net zo betrokken bij zijn werk als de eerste dag. Wat is zijn geheim? ‘Toen ik begon met werken zei mijn vader tegen mij: ‘Wat je ook doet, zorg dat je het met plezier doet. Zo niet, stop er dan mee.’ Dat heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden en deze wijze les geef ik ook door aan andere mensen.’ Naast zijn passie voor zijn werk, loopt de Ier ook warm voor sport. ‘Ik ben een groot liefhebber van de paardensport en dan vooral van springwedstrijden. Verder kijk ik niet alleen graag naar cricket, maar speel ik het zelf ook. En dat ondanks mijn kunstheupen!’

Wilt u op de hoogte blijven? Volg ons vooral op onze social media kanalen: LinkedInFacebookTwitter of Instagram.