Sluiten
Diensten
Menu
Sluiten

Vernieuwde bestekservice neemt werk uit handen

Een bestek schrijven is specialistisch en tijdrovend werk. Als architect of  bestekschrijver streeft u naar een zo’n compleet mogelijke – en foutloze – omschrijving van het uit te voeren werk en de benodigde materialen. Dankzij onze vernieuwde online bestekservice heeft u binnen een paar klikken precies in kaart wat er nodig is voor de plaatsing van een hekwerk of poort.    

De bestekservice van Heras wordt volgens Jeroen Huijbregts, marketingmanager Nederland bij Heras, al jarenlang veelvuldig geraadpleegd. ‘Het is een handzame tool die we op allerlei gebieden verder hebben gefinetuned. Wat er verbeterd is? Allereerst de indeling. Die komt nu overeen met de productcategorieën op onze website. Zo vinden architecten of bestekschrijvers de benodigde hekwerken en poorten snel terug in de bestekservice.’

Opmaak volgens standaard besteksystemen

Hoogte, breedte, kleur, type spijlen, soort bediening of verankeringsmethode; alle mogelijke opties zijn per product verwerkt in de nieuwe bestekconfigurator. ‘Architecten en bestekschrijvers hoeven niet meer zelf te controleren of ze alle onderdelen wel hebben geselecteerd’, aldus Huijbregts. ‘Dat hebben wij al voor ze gedaan. Zij doorlopen stap voor stap de verplichte velden en kunnen er zo op vertrouwen dat ze een volledig beeld hebben van de benodigde materialen.’ De bestekteksten zijn allemaal opgemaakt conform de diverse standaard besteksystemen. Wie niet met een bestekschrijfpakket werkt, hoeft de teksten niet meer zelf te copy-pasten. Dit kan nu via de button klembord die teksten kopieert naar bijvoorbeeld Word of e-mail.

Koppeling met productbrochures

Aan de bestekservice is verder een winkelmandje toegevoegd. ‘In het verleden kon je de bestektekst alleen per product downloaden en dat was best omslachtig als voor een project meerdere hekken of poorten nodig waren’, legt de marketingmanager uit. ‘Nu voer je alle gegevens per hek of poort in en plaats je deze in het winkelmandje. Klaar? Dan verzend je alle bestekteksten in één keer.’ Een andere verbetering is de koppeling met de productbrochures. ‘Vaak wordt naar de eindgebruiker een ‘leesbare’ versie van het bestek gestuurd. Een architect of bestekschrijver moest deze informatie voorheen filteren uit de tekst. Vanuit technische specificaties zelf een tekst over het product schrijven is best lastig. Nu is er een knop toegevoegd met daarin alle productinformatie. Architecten en bestekschrijvers leveren dankzij alle vernieuwingen en aanpassingen nu echt een totaalpakket af aan hun klant en eindgebruiker. En dat in minder tijd en met minder kans op fouten.’

Productinformatie overzichtelijk weergegeven

Een van de tevreden gebruikers van de bestekservice is Christian Warner, directeur van Van de Ven Architekten in Helmond. ‘Het is een mooie service van Heras. Ik ben er erg mee geholpen dat de productinformatie overzichtelijk is weergegeven en makkelijk leesbaar is. Dat bespaart mij een hoop tijd bij het maken van een bestek. De pdf’s zijn bovendien een mooie aanvulling voor mijn klanten. Geschreven in leesbare taal en voorzien van foto’s en tekeningen geven ze een goed beeld van het product.’

Meer weten over de bestekservice

Benieuwd naar het gemak van de vernieuwde bestekservice van Heras? Test de online bestekservice of neem contact op voor meer informatie.