Door klimaatverandering wordt het weer extremer. We krijgen vaker te maken met hevige stormen. Natuurlijk testen wij onze oplossingen uitvoerig op allerlei weersomstandigheden. Maar als eigenaar kunt u ook zelf een aantal maatregelen nemen die schade voorkomen bij storm. Lees in deze blog hoe u uw bedrijfsterrein voorbereidt op zwaar weer.
Bij het plaatsen van onze oplossingen houden we rekening met de mogelijke windsterktes die zich voordoen op de locatie van uw bedrijfsterrein. Harde wind of stormen hebben dus waarschijnlijk geen direct effect op de hekken, toegangs- en detectiesystemen op uw terrein.
Toch bestaat de kans dat een storm schade veroorzaakt. Bijvoorbeeld door bomen of takken die op uw hek, poort of detectiesysteem vallen. Of doordat er los materiaal tegenaan waait. Daarnaast kan een storm storingen veroorzaken. Denk aan kortsluiting door blikseminslag, takken in uw detectiesysteem of objecten zoals afvalcontainers die met sensoren in aanraking komen.
Een goede manier om schade te voorkomen, is door de ruimte rondom uw hekwerk, toegangs- en detectiesystemen vrij te houden. Bijvoorbeeld door overhangende takken die op uw afbakening kunnen vallen te snoeien. Als de beveiliging van uw terrein ook detectiesystemen bevat, is het verstandig om losliggende materialen op uw terrein op te ruimen. Wanneer er bijvoorbeeld groot plastic herhaaldelijk tegen uw detectiedraden waait, kan het alarm ongewenst afgaan. Misschien wordt zelfs wel onnodig de beveiliging of alarmcentrale ingeschakeld.
Wanneer u regelmatig onderhoud aan uw terreinbeveiliging laat uitvoeren, bent u waarschijnlijk al op de hoogte van de potentiële risico’s ter plaatse. Onze monteurs zorgen er namelijk niet alleen voor dat uw beveiliging in topconditie is en dus wel tegen een (wind)stootje kan. Ze scannen het terrein ook altijd op mogelijke gevaren voor uw hekwerk, toegangs- en detectiesystemen.
Wanneer er slecht weer is voorspeld, zorgen we dat de afdeling Service op maximale capaciteit draait. Zo kunnen we schademeldingen zo snel mogelijk verhelpen.
Contacteer Heras
Hebben uw hekwerk, toegangs- en/of detectiesystemen stormschade opgelopen? Neem dan contact op met de afdeling Service van Heras. Dat kan op allerlei manieren. Klanten met een Premium of Premium VIP servicepakket, kunnen ons zelfs 365 dagen per jaar en 24 uur per dag bereiken.
Maak foto’s van de schade
Als uw hekwerk, toegangs- en/of detectiesystemen schade hebben opgelopen, wilt u natuurlijk weten hoe snel we ze kunnen repareren. Dat is voor een groot deel afhankelijk van de schade. Daarom willen we graag een zo goed mogelijk beeld krijgen van de situatie. Maak foto’s van de schade en deel die met de afdeling Service. Daarmee sturen we onze monteurs beter voorbereid op pad. Bovendien kunnen we u dan snel een offerte toesturen die u nodig hebt voor de afstemming met uw verzekeraar.
Bedrijfscontinuïteit gewaarborgd
Hoe snel we in actie komen, is daarnaast afhankelijk van uw servicecontract en of we de benodigde materialen op voorraad hebben. Heras heeft door het hele land voorraadlocaties met reservematerialen. Als de schade beperkt is, kan deze vaak direct gerepareerd worden. Mocht de schade toch te groot zijn dan voorzien we in een tijdelijke noodoplossing. Daarmee zorgen we ervoor dat uw terreinbeveiliging intact is totdat we de volledige reparatie kunnen uitvoeren.
Hebben uw hekwerk, toegangs- en/of detectiesystemen schade opgelopen? Of heeft u vragen over de serviceoplossingen van Heras? Bezoek dan onze Service-pagina.