Met de zomer op komst kunnen verschillende extreme weersomstandigheden voorbijkomen. Denk aan een hittegolf, onweersbuien of overlast door hevige regenval. In sommige gevallen kan het weer nare gevolgen hebben voor uw beveiligingsinstallaties. Lees in dit blog waar u rekening mee kunt houden.
Overlast door onweer ontstaat meestal door blikseminslag in de buurt, harde windstoten of hevige regenval. Wat kan u doen als de bliksem in de buurt is ingeslagen? Check of uw poort nog werkt en of er nog spanning op de poort staat. Is dat wel het geval maar gaat de poort niet meer open of dicht, neem dan contact op met Heras.
Water kan voor veel schade zorgen. Denk bijvoorbeeld aan kortsluiting. Water en elektrische onderdelen van onze installaties gaan logischerwijs niet goed samen. Daarom testen we al onze oplossingen uitvoerig. Wat kan u zelf doen? Check of de motorkast goed is afgesloten en of bijvoorbeeld veiligheidslijsten onbeschadigd zijn. In het geval van risico op hoog water is het mogelijk om het Electric Fence-systeem uit te schakelen om potentieel onveilige situaties te voorkomen.
Al onze beveiligingsoplossingen worden uitgebreid getest op verschillende weersomstandigheden, zo ook langdurige hitte. Een motorkast is bijvoorbeeld zo gemaakt dat hitte wordt buitengehouden. Daarnaast wordt er bij het ontwerp rekening gehouden met het uitzetten en krimpen van elementen door temperatuurverschillen. Merkt u dat u toch vaker een storingsmelding krijgt tijdens langdurige hitte, dan is het verstandig om op tijd een servicemonteur in te schakelen.
Het voorkomen van schade is niet altijd mogelijk door externe factoren. In de basis is het van belang om regelmatig onderhoud uit te laten voeren. Zo komt u er op tijd achter of motorkasten nog goed afsluiten, en veiligheidslijsten bijvoorbeeld niet beschadigd zijn.
Als er extreme weersomstandigheden worden aangekondigd, schalen we de capaciteit van onze afdeling Service op. Op die manier kunnen we uw schademelding snel verwerken en een oplossing in gang zetten. Zelf kunt u het volgende doen:
Contacteer Heras
Hebben uw hekwerk, toegangs- en/of detectiesystemen schade opgelopen? Neem dan contact op met de afdeling Service van Heras. Dat kan op allerlei manieren. Klanten met een Premium of Premium VIP servicepakket, kunnen ons zelfs 365 dagen per jaar en 24 uur per dag bereiken.
Geef de foutmelding door en maak foto’s
Als uw aandrijving niet meer werkt, dan wordt er een foutmelding weergegeven. Zorg dat u de foutmelding paraat heeft wanneer u contact met ons opneemt. De foutmelding vindt u op het schermpje van de motor in de kast. Daarnaast is het zo hoe meer informatie u voor handen heeft, hoe sneller wij u kunnen helpen. Foto’s zijn daarbij erg handig!
Bedrijfscontinuïteit gewaarborgd
Hoe snel we in actie komen, is afhankelijk van uw servicecontract en of we de benodigde materialen op voorraad hebben. Heras beschikt over een speciaal calamiteitenmagazijn. Als de schade beperkt is, kan deze vaak direct gerepareerd worden. Mocht de schade toch te groot zijn dan voorzien we in een tijdelijke noodoplossing. Daarmee zorgen we ervoor dat uw terreinbeveiliging intact is totdat we de volledige reparatie kunnen uitvoeren.
Hebben uw hekwerk, toegangs- en/of detectiesystemen schade opgelopen? Of heeft u vragen over de serviceoplossingen van Heras? Bezoek dan onze Service-pagina.