Ian Crosby: ‘We combineren alle technieken tot een integrale security-oplossing’

Drie jaar geleden ging het roer om bij Heras. Het bedrijf is nu in verschillende landen een voorname partij op het gebied van perimeter protection. ‘Hekken zijn nog steeds de basis, maar ze zijn nu intelligent’, zegt directeur Marketing, Technologie en Innovatie Ian Crosby.

Heras startte in 1952 en bouwde een naam op in hekwerk. ‘Hekken zorgen nog steeds voor 40% van de omzet’, zegt Crosby. ‘De andere 60% komt uit het ontwikkelen, installeren en onderhouden van integrale security-oplossingen. We voegen camera’s, detectiesystemen, afstandsbedieningen en toegangscontrole toe en combineren alles tot een intelligente omheining van terreinen. Zo’n omheining weet precies waar en wanneer iemand nadert en binnentreedt.’

Oude en nieuwe wereld

Bij Heras werken naast engineers en technici inmiddels ook mensen met een IT-achtergrond. ‘We combineren de oude wereld, waarin Heras een geweldige reputatie heeft, met de nieuwe wereld, waarin we een premium merk willen worden’, aldus Crosby. In de toekomst willen wij klanten kunnen garanderen dat hun toegangsoplossingen nooit weigeren. Dit doen we door ons onderhoud voorspelbaar te maken. We kunnen straks uitlezen of bijvoorbeeld een aandrijving kapot zal gaan en kunnen dit proactief verhelpen.’

Van Schiphol tot speeltuin

Het bedrijf bouwde met deze high performing security in korte tijd een aansprekend  klantenbestand op. De oplossingen staan bijvoorbeeld op Schiphol en bij vooraanstaande logistiekbedrijven. ‘Door wet- en regelgeving is er steeds meer behoefte aan bescherming van transport.’ Maar we komen Heras ook nog steeds tegen in ons dagelijkse straatbeeld. Zo ontwerpt het bedrijf hekwerken voor speeltuinen, met vingerbescherming en een overhang die ballen tegenhoudt. ‘Een transport- en logistiek bedrijf of een speelplaats, ons doel is te beschermen wat van waarde is en de wereld veiliger te maken.’

Meer weten over onze producten? Vraag een adviesgesprek aan met een van onze experts.

Bron: PME MAGAZINE (mei 2019). Innovatief, p. 2.