GRATIS SERVICE

Wat te doen bij problemen met uw poort na de hevige sneeuwval en vrieskou

Onlangs heeft het stevig gevroren en ook de komende nachten daalt het kwik een eind onder het vriespunt. Dit kan problemen met zich meebrengen voor het functioneren van uw poort. Merkt u dat uw poort niet of minder goed werkt, ga dan absoluut niet zelf aan de poort sleutelen! U kunt echter wel een aantal dingen doen om ervoor te zorgen dat uw poort goed blijft werken.

Test de fotocel en maak ‘m schoon

De fotocel is een infraroodsensor die moet voorkomen dat een automatische poort in aanraking komt met een persoon of object. Zodra de infraroodcel beweging detecteert tijdens het sluiten, verstuurt de sensor een signaal. Direct na het activeren van de infraroodcel stopt de poortbeweging. Daarna keert de schuifrichting om en gaat de poort weer open. Deze fotocel bevindt zich op het portaal (het deel waar de poort in schuift bij het sluiten). Als er te veel stof of vuil op zit, detecteert de sensor geen beweging meer. Dat kunt u voorkomen door de fotocel regelmatig voorzichtig schoon te maken met een droge doek. Als test kunt u de werking controleren door tijdens het sluiten door de doorgang te lopen en kijken of de poort omkeert.

Houd de rail schoon

Een rail? Jazeker, sommige automatische poorten bewegen over een rail, die de constructie geleidt. Deze rail kan wel tegen een stootje, maar toch komt er wel eens wat vuil in terecht. Daarom is het goed om de rail regelmatig even te controleren op steentjes, takjes en andere rommel. Hoe u dat slim aanpakt? Lees eerst even de gebruiksaanwijzing van uw poort. In uw gebruikshandleiding staan tips om uw rail op de juiste manier schoon te maken. Gebruik geen hogedrukreiniger. Dit kan schade toebrengen aan de poort en de aandrijfunit.

Sleutel niet zelf aan uw poort

Twijfelt u over de werking van uw poort of heeft u last van een storing? Ga dan zeker niet zelf sleutelen. Uw poort is een elektrische constructie vol met mechanische componenten. Uw installateur of monteur is getraind om uw poort op een veilige en verantwoorde manier te onderhouden. Daarbij houden ze rekening met omgevingsfactoren en beschikken ze over de certificaten om volgens de juiste procedures te werken. Zo zorgen ze ervoor dat u altijd over een goed werkende poort beschikt.

Heeft u een storing of schade?

Dan staan wij voor u klaar. U kunt uw schade melden via:

– Het contactformulier op onze website
– Telefonisch op ons servicenummer +31 88 274 0274
– Via mail naar service@heras.nl

Verzekerd zijn van een onbezorgd gevoel?

Uw bedrijfscontinuïteit is cruciaal. Dat begrijpen we bij Heras heel goed. Met een servicecontract van Heras bespaart u tijd, geld en onnodige risico’s. Daardoor bent u altijd verzekerd van een onbezorgd gevoel. Bovendien houdt onze service uw installatie in topconditie en bespaart u kosten op de lange termijn. Een servicecontract van Heras verlengt daarmee de levensduur van uw installatie. Daarnaast wordt u afhankelijk van de voorwaarden in uw servicecontract, sneller geholpen.

Service contract

Jaarlijks controleren wij preventief uw complete perimeter. We passen indien nodig zaken aan of repareren kleine defecten. Lees hier meer over de serviceoplossingen van Heras.

Wilt u meer weten over onze tijdelijke service-actie die eindigt op 31 maart 2021? klik dan op de onderstaande link.